Люк Монтание: Коронавирусът е бил създаден в лабораторни условия
Автор Vnews, добавено на 18.04.2020 година, в категории: Твоят глас, Коментари (0)

Френският вирусолог професор Люк Монтание изказа днес предположение, че новият коронавирус, предизвикващ болестта Ковид-19, е бил разработен в лабораторни условия, предаде ТАСС.

В интервю за френския новинарски телевизионен канал „Си нюз“ Монтание, носител на Нобелова награда през 2008 г. за откриването на вируса ХИВ, каза, че, за да стигне до тези изводи, се е опирал на изучаване на структурата на вируса, която е изложена в научната разработка на френския математик Жан-Клод Перез, предава БТА.

Според проф. Монтание, математикът е изследвал вируса до най-малки подробности. Той смята, че вирусът SARS-CoV-2 „съдържа елементи на вируса ХИВ, който предизвиква СПИН“.

Монтание каза още, че група индийски учени са се опитали да публикуват изследване от аналогичен тип, но са били подложени на огромен натиск.

Стигнахме до извода, че с този вирус са правени манипулации, каза Монтание. Той е на мнение, че вирусът не е с естествен произход, а е работа на молекулярни биолози.

Монтание заяви, че вирусът е бил създаден в лаборатория в китайския град Ухан. Той изказа предположение, че там са правени опити да бъде създадена ваксина срещу СПИН.

Френският вирусолог Етиен Симон-Лориер от института „Пастьор“ обаче, заяви за Франс прес, че версията на проф. Монтание е глупост. Вирусологът изтъква, че в новия коронавирус са открити съвсем незначителни елементи, които присъстват и във всички останали вируси от същото семейство, съществуващи в природата. Това са части от геном, които наистина приличат на много елементи в генетичния материал на бактериите, вирусите и растенията.

Във връзка с тези твърдения представител на Елисейския дворец съобщи днес за Ройтерс, че съобщенията на медии в САЩ за съществуването на някаква връзка между появата на новия коронавирус и дейността на китайска научно-изследователска лаборатория в Ухан са неоснователни, тъй като до момента няма никакви фактически данни, потвърждаващи тази информация.