твоята гледна точка
Няма да има нулева година, отлагат изпити, ако до 21 април има още карантина
Автор Vnews, добавено на 27.03.2020 година, в категории: Властта, Коментари (0)

Нулева учебна година няма да има. Ако карантината продължи до 21 април, може и да няма отлагане на изпити и удължаване на учебната година. Ако продължи повече, има варианти за отлагане с 1, 2 или 3 седмици на различните изпити. Това каза за “24 часа” министърът на образованието Красимир Вълчев.

Ако се налага, щяло да се вземе решение за

отучване на

пропуснат

материал

3 или 4 съботи

Имало резерв от време за учениците от 1-и до 6-и клас през юни. Правилата на проекта “Подкрепа за успех” ще бъдат променени, така че да се обхванат всички ученици, които не са били ефективно обхванати в дистанционната форма на обучение за допълнителни часове в края на годината. Ще има различно отучване според това как са били обхванати децата в онлайн обучението.

Това всъщност го имало и при нормална учебна година – в края на всяка част от учениците имат часове за преодоляване на образователни трудности.

На матурата при всички случаи ще се съобразим с това каква част от материала е било възможно да се вземе – дали ще бъде от първия учебен срок, или малко повече, каза още министър Вълчев.

Според него няма причина да не бъде провеждано външното оценяване, още повече че в 7-и и 12-и клас то е свързано с кандидатстване в гимназия и университет. Проблем би се открил, ако настоящата ситуация продължи и през лятото. При всички случаи, когато говорим за 12-и клас, трябва да има общо решение поне в рамките на Европейския съюз и общо решение на висшите училища, тъй като отлагането на матурите би трябвало да бъде съобразено с приемните кампании на висшите училища”, обясни той.

Според Вълчев дистанционната форма на обучение като цяло стартира много добре. “Разбира се, когато става въпрос за над 700 хил. ученици, винаги има какво повече да се желае, има и непълно провеждане на обучение. То може да е по отношение на отделни учители, които не са включени в дистанционната форма, или ученици без интернет”, коментира той.

По принцип имало проблем с част от учениците, с тяхната ангажираност в учебния процес, ангажираността на родителите. Системата обаче категорично показала, че

за много кратко

време може да

премине към

дистанционно

обучение,

може да се мобилизира, да капитализира опита, който е натрупала от последните години – от квалификациите, от инвестициите, които са направени в платформи и електронни дневници. “Когато има добро взаимодействие между родителите и учителите, нещата се случват.

Това взаимодействие е ключово за старта на образователния процес. По стечение на обстоятелствата голяма част от родителите са до децата си и помогнаха в голяма степен на учителите”, допълни Вълчев. Тази ситуация била възможност и в по-голяма степен да се приложи проектно базирано обучение. Дава възможност за напълно нова организация на работа, различна от традиционната класно-урочна система с учебните часове.

“Видя се, че много по-важно е да се провокира интересът за учене на децата. Където успяват да го направят благодарение и на електронната форма на учене, убеден съм, че резултатите ще са добри”, е заключението на министъра.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Националната служба за охрана е оттеглила искането си за допълнителна защита на сухоземния и морски периметър в парк „Росенец“ в района на т.нар „Летни Сараи“, научи bTV от свои източници.

Според тях […]

 

330 са новите случаи на коронавирус в България при 3 686 теста. Или 90 случая повече от вчера. Трима души са починали за […]

 

Пандемията от коронавирус в света ускорява хода си, но още не е достигнала своя пик, заяви на брифинг в Женева генералният […]

 
 

към началото