твоята гледна точка
6 храни, подходящи за закуска
Автор Vnews, добавено на 11.01.2020 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Знаем, че закуската е първото и най-важно хранене за деня. Закусвате ли всеки ден и какви храни съставляват закуската ви? Те са от съществено значение. Някои от тях са източници на празни калории, захари, повишават апетита и пречат да бъдем в добра форма. Но има и полезни храни, които са чудесни за закуска. Вижте някои от тях.

Хапвайте яйца

Това е една от най-здравословните закуски. Редица проучвания показват, че консумацията на яйца осигурява ситост, намалява приема на калории, осигурява енергия и помага за поддържане на стабилни нива на кръвната захар и инсулина. Яйцата ни осигуряват и холин, който е много важно хранително вещество за здравето на мозъка и черния дроб, протеини, витамин D, спомагат за повишаване на „добрия“ HDL холестерол.

Кисело мляко

Доказано е, че протеинът намалява чувството за глад и има по-висок термичен ефект от мазнините или въглехидратите. Натуралното кисело мляко е чудесен източник на протеини, а „термичен ефект“ се отнася до увеличаването на метаболитната скорост. Също така, осигуряваме на червата си полезни пробиотици, които благоприятстват доброто храносмилане.

Горски плодове

Горските плодове като ягоди, къпини, малини, сини боровинки са изключително богати на антиоксиданти и са чудесно допълнение към вашата здравословна закуска. Хубаво е, че дори през зимата можем да намерим в търговската мрежа пресни сини боровинки. Също така, горските плодове имат малко калории, а редовната им консумация се грижи за здравето на сърцето, намалява се окисляването на холестерола в кръвта.

Сирене котидж

Прясно зърнесто сирене, което може да редувате с извара за закуска. Сиренето котидж е добър източник на протеини. Консумацията му ще спомогне за повишаване на метаболизма, създава усещане за ситост. Може да го комбинирате със свежи зеленчуци и плодове, яйца, пълнозърнеста филийка.

Авокадо

Уникална здравословна комбинация от полезни за сърцето мазнини и диетични фибри. Авокадото е подходящо допълнение към вашата здравословна диета, тъй като ще ви осигури ситост и енергия. Съдържа и витамини от групата В, а ненаситени мазнини в него, намаляват риска от сърдечни проблеми, рак и диабет.

Банани

Добавете ги към вашето смути, овесена каша. Бананите са една от най-здравословните храни за закуска. Осигуряват ни фолиева киселина, витамин В6, които спомагат за синтеза на серотонин, което може да помогне за подобряване на настроението и намаляване на тревожността. Бананите са богати и на фибри, а редовната им консумация може да спомогне за регулиране нивата на холестерола.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Губернаторът на Ломбардия под карантина, колежка болна

Франция и Германия предупреждават за епидемия

Зарази се иранска вицепрезидентка

Затвориха Мека за поклонници

САЩ готови с ваксина, от април я изпитват на хора

Паниката понамаля в Италия, но избухна в Солун, […]

 

“Трябва да намалим размерите на тази голяма тревога, която е правилна, не трябва да се подценява, но все пак трябва да […]

 

Втора грипна вълна се задава в България. Това предупреди на брифинг проф. Тодор Кантарджиев, директор на Националния център по заразни и […]

 
 

към началото