твоята гледна точка
Толтаксите по-ниски, ще се плащат само за магистрали и първокласни пътища
Автор Vnews, добавено на 11.01.2020 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

Два часа спорове и сметки при премиера Бойко Борисов отказаха превозвачите от националния им протест в понеделник. Разбраха се с държавата за по-ниски такси на толсистемата, които да тестват три месеца след 1 март.

От обхвата на пътищата, за които ще се плаща такса, отпадат 2900 км второкласни. В системата остават само първокласните и магистралите. Това заяви министърът на регионалното развитие Петя Аврамова след края на дългия разговор в премиерския кабинет.

Там превозвачите бяха представени от лидерите на Конфедерацията на автобусните превозвачи, на Съюза на международните превозвачи, на Камарата на автомобилните превозвачи в България, на Националното сдружение на българските превозвачи, на Националния таксиметров синдикат, на АЕБТРИ и на Камарата на автобусните превозвачи. Тоест от почти целия бранш.

Интересите на държавата бранеха министърът на финансите Владислав Горанов, министърът на регионалното развитие Петя Аврамова, зам.-министър Николай Нанков и проф. Олег Асенов, член на УС на АПИ.

Какво се договориха?

Приемаме и

стартираме

толсистемата

с тарифите,

които браншът

предлага,

обяви министър Аврамова. Системата стартира от 1 март. Дотогава всички браншови организации ще съдействат максимално всяко пътно превозно средство над 3,5 тона, както и малките и големите автобуси, да бъдат оборудвани и готови, със сключени договори, така че при пускане в търговската експлоатация на системата да не се получат никакви катаклизми и проблеми по републиканската пътна мрежа.

Тази готовност е необходима, за да има нормален и плавен старт.

В тримесечния период ще може реално да се види какви са приходите от толтаксите. През юни ще има нова среща и ако приходите не са такива, каквито са записани, тарифите да бъдат актуализирани. В понеделник

министерството

на регионалното

развитие ще

публикува новия

проект за

тарифа,

предложен от транспортния бранш.

Предстои месец за обществено обсъждане. Под това споразумение са се подписали всички браншови организации, участвали в срещата.

Аврамова не се ангажира с точни числа с колко ще се намалят приходите в бюджета при новата тарифа. Браншовите организации са заявили, че постъпленията ще бъдат в рамките на тези, които държавата е предвидила, а именно – 450 млн. лв. за 2020 г. Според изчисленията на бранша тези приходи можели да се постигнат и с по-ниските такси.

“Имаме спор по това колко ще бъде сумата, която може да се събере от тези тарифи и от онези, които бяха приети от Министерския съвет. Ще видим реално във времето кой е прав в спора”, каза Аврамова.

“Ние изтъкнахме пред премиера Борисов всички наши опасения, изложихме аргументите си за функциониране на толсистемата, както и за обхвата на пътищата.

Премиерът

разбра

аргументите ни

за тарифите

Ако след три месеца приходите са такива, каквито се очакват, продължаваме да работим по този модел. Ако не са, поехме ангажимент да разговаряме за актуализацията им”, заяви пък Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

За да се постигнат записаните в бюджета приходи от 450 млн., трябва

в хазната от

толтакси да

влизат по

37,5 млн. лв.

на месец

За три месеца това прави 112,5 млн. лева. За миналата година приходите от винетки са били 392 млн. лв., от тях 270 млн. са от леки автомобили и едва 122 млн. лв. от камиони.

“24 часа” научи какви ще са новите цени на толтаксите за тировете от тарифата на превозвачите.

За камионите над 12 тона и с 4 и повече оси при движение по магистрала:

При Евро 6 – най-високия клас, тарифата пада от 18 на 11 ст. на километър, за Евро 5 се намалява от 20 на 12 ст., за Евро 3 и 4 – от 25 на 16 ст., и за Евро 0, 1 и 2 – от 36 на 20 ст.

При движение по първокласни пътища за тези товарни автомобили тарифата пада:

За Евро 6 от 17 на 10 ст., за Евро 5 – от 19 на 11 ст., за Евро 3 и 4 – от 24 на 15 ст., и за Евро 0, 1 и 2 – от 35 на 19 ст.

Обобщено, за различните екокатегории тирове намалението е от 37,5 до 45,7%.

За автобусите при движение по магистрала таксата да е между 2 и 4 ст. на километър. За първокласни пътища пък Евро5 и 6 да плащат 1 ст., а за останалите да е 2 ст., предвижда тарифата.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Министърът на здравеопазването издаде заповед, с която отпадат част от мерките, въведени заради COVID-19.

Съгласно заповедта, считано от 26 май, се разрешават културно-развлекателни мероприятия (театри, концерти, сценични прояви, занятия от танцовото, творческото и […]

 

Бившият втори в ГЕРБ Цветан Цветанов направи бърз тур в Североизтока, за да провери готовността на спящите си клетки да се […]

 

Днес над по-голямата част от страната ще е преобладава слънчево време. Ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и главно след […]

 
 

към началото