твоята гледна точка
Приватизират ферибота „Героите на Одеса“
Автор Vnews, добавено на 04.10.2019 година, в категории: Властта, Коментари (0)

Правителството ще предложи на Народното събрание да вземе решение за приватизация на моторен ферибот „Героите на Одеса“, част от имуществото на „Български морски квалификационен център“ ЕАД (БМКЦ).

Дружеството не е „корабоплавателно” или „назначено” предприятие от българска страна по Спогодбата между правителствата България и Украйна за съвместна експлоатация на фериботната връзка между пристанищата Варна и Иличовск от 20.11.1995 г. както и по Спогодбата между правителството на България, изпълнителната власт на Грузия и кабинета на министрите на Украйна за съвместна експлоатация на железопътната фериботна връзка между пристанищата Варна, Поти/Батуми и Иличовск от 17.04.1999 г. и няма друга възможна алтернатива за експлоатацията на ферибота, се казва в днешното решение.

Плавателният съд не се използва в основната дейност на дружеството и от него не могат да се извличат приходи, което в дългосрочен план води до утежняване финансовото положение на БМКЦ ЕАД.

В случай, че Народното събрание вземе решение за приватизация, процедурата за това ще бъде реализирана от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол по реда на Закона за приватизация и следприватизационен контрол.

На 16 август 2018-a се навършиха 40 години от вдигането на българския флаг над новопостроения ферибот „Героите на Одеса”. Това се случва във Фридрикщад – Норвегия. 12 дни по-късно български става и другият ферибот –  „Героите на Севастопол”.

На 14 ноември 1978 г. едновременно във Варна и Иличовск (днес Черноморск) е официално открита фериботната връзка между двата града по силата на спогодба, подписана 3 години по-рано между правителствата на Съветския съюз и България.

Във Варна за фериботния комплекс е определен южният бряг на Белославското езеро, срещу пристанище Варна – Запад. Подемно-преходен мост свързва коловозите на главната палуба с бреговите коловози. Различието в междурелсието на съветската и българската жп мрежа се преодолява чрез смяна на ходовата част (талигите) на съветските вагони в специално изграден пункт. С това уникално съоръжение терминалът предлага един от най-късите и евтини пътища за товарите между Европа и Азия.

Превозите се осъществяват от два български ферибота – „Героите на Севастопол“ и „Героите на Одеса“ и два съветски (сега украински) – „Герои Плевны“ и „Герои Шипки“. Те са построени по един проект, с еднакви технико-експлоатационни характеристики и приемат вагоните на три палуби. Товаровместимостта им е 108 вагона / 920 автомобила / 100 товарни автомобила с дължина до 16м.

През май  БМКЦ направи опит отново да отдаде под наем „Героите на Одеса“ срещу начална цена от 1190 $ на ден.

„Героите на Севастопол“ се оперира от Параходство БМФ и плава между Варна, Черноморск и Поти/Батуми./БНР



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Предимно слънчево врече ни чака и днес, като преди обяд в Източна България ще е с ниска облачност и намалена видимост. Ще се задържи почти тихо. Преобладаващите максимални температури ще са […]

 

Днес през деня ще бъде предимно слънчево, но в часовете след полунощ и преди обяд над Източна България ще има мъгла […]

 

През деня ще е предимно слънчево и почти тихо. Минималните температури ще бъдат между 6 и 11 градуса, в София – […]

 
 

към началото