твоята гледна точка
10 ползи от консумирането на манго
Автор Vnews, добавено на 16.09.2019 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Сладкият, неповторимо деликатен вкус на мангото донася дъха на тропиците до небцето ви. И макар че дървото е от същото семейство като отровния бръшлян, плодът на мангото никак не е страшен. Обратното – много полезен е за:

1. Очите

Съдържа много витамин А – най-важния за доброто зрение, за здрави кости и зъби. Също и витамин С, който играе роля при производството на колаген и усвояването на желязо в тялото.

2. Храносмилането

Ензимите и фибрите в мангото помагат на храносмилането. Прочуто е като лек за запек.

3. Алкализира тялото

Мангото е алкална храна и балансира киселинността на тялото. Така пази от бъбречни болести, мускулни схващания и остеопороза.

4. Бори се с рака

В мангото се съдържат антиоксидантите кварцетин, изокерцитин, астрагалин, фистеин и метилгалат, които имат антираково действие.

5. Помага за отслабване

Мангото пречи да се натрупват мазнини и лош холестерол. Регулира кръвната захар и стимулира функцията на панкреаса. При диабетици след 1 месец ядене на манго кръвната захар е като при здрави хора.

6. Вдига либидото

Плодът на мангото прави мъжа потентен и разпалва страст и у двата пола. Причината е във витамин Е, който регулира синтеза на хормони, подобрява кръвоснабдяването и производството на сперма. Но най-важна роля тук играе аргининът – аминокиселина, която лекува еректилната дисфункция.

7. Хидратира

Понеже мангото е много сочно, то хидратира тялото за цял ден. Така пази от слънчев удар.

8. Подсилва имунитета

Каротеноидите в мангото пазят от болести като простуда и грип.

9. Сваля холестерола

Разтворимите фибри в мангото попиват богатата на холестерол жлъчна течност.

10. Усилва паметта

Глутминовата киселина в мангото поддържа във форма синапсисите в мозъка и така подобрява неговата дейност.

Макар да е толкова сочно, от мангото се прави дори брашно. С него се поръсват печива, които добиват деликтания вкус на плода. Брашното от ядки на манго е по-богато на фосфор, калций и магнезий и е по-хранително от пшениченото.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

През 2020 г. най-натовареният месец ще е юли с 23 работни дни, а най-свободният е май само с 18.

2020 година е високосна година и има 366 дни. От тях 250 са […]

 

През следващото денонощие облачността ще бъде променлива. През днешния нед над Западна България по-често тя ще е намаляваща до слънчево.

През нощта […]

 

Партиите отново ще са милионери. През 2020 г. петте парламентарни политически сили и извънпарламентарната партия “Възраждане” ще си поделят малко над […]

 
 

към началото