твоята гледна точка
Храните, богати на калий и фибри, удължават живота
Автор Vnews, добавено на 15.06.2019 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

„Как да живеем по-дълго?“ е въпрос, чийто отговор всеки иска да знае. Според редица специалисти съществена роля за дълъг живот в добро здраве играе храненето. Кои продукти обаче са най-полезни? Ако иска да избегне ненавременна смърт и да се радва на дълголетие, човек трябва да консумира повече продукти, богати на калий и фибри, смятат британски експертки по хранене, цитирани от в. „Дейли експрес“ и БТА.

Според диетоложката Джулиет Келоу и нутриционистката и медицински консултант д-р Сара Брюър полезните за здраве и дълголетие вещества могат да се набавят от кореноплодните зеленчуци. Специалистките открояват пет от тях:

– Картофи

Картофите са отличен източник на калий – минерал, който допринася за регулиране на кръвното налягане.

– Моркови

Морковите са един от най-богатите източници на изключително полезния за очите бета-каротин.

– Земна ябълка

Кореноплодният зеленчук съдържа пребиотика инулин, който подпомага храносмилането.

– Червено цвекло

Червеното цвекло е отличен източник на подсилващата имунната система фолиева киселина.

– Сладки картофи

Двете разновидности – оранжеви и лилави, съдържат съответно бета-каротин и антоцианини, които се свързват с добро сърдечносъдово здраве.

Богатите на фибри кореноплодни зеленчуци помагат и за регулиране на кръвната захар и теглото, както и за понижаване на холестерола.

„Тези зеленчуци съдържат разтворими фибри, които поддържат здравето на храносмилателната система и осигуряват защита срещу запек, хемороиди, дивертикулит и рак на дебелото черво. Приемът на влакнини се свързва и с понижен риск от диабет тип 2“, обясняват експертките.

Повечето кореноплодни зеленчуци са богати и на калий, който в съчетание с ограничен прием на натрий понижава кръвното налягане.

„Всички кореноплодни съдържат и нитрати, които се преобразуват в азотен оксид в кръвта. Той на свой ред допринася за отпускането на кръвоносните съдове и съответно за понижаване на кръвното налягане“, допълват Джулиет Келоу и д-р Сара Брюър.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Ръководството на БСП свали политическото си доверие от градския председател на партията във Варна.

„Взехме едно нелеко решение. Изпълнителното бюро свали политическото си доверие от Борислав Гуцанов като председател. Търсим обединение, което […]

 

От три общински системи за улично видеонаблюдение във Варна, нито една не следи трафика и инцидентите на пътя.

Не работят 130 камери, […]

 

В следващите часове времето в нашата страна ще се влошава. Тази нощ в Западна България ще има интензивни валежи с гръмотевични […]

 
 

към началото