твоята гледна точка
5 причини да напълнявате, когато сте на веган диета
Автор Vnews, добавено на 10.12.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Последователите на вегетарианската и веган диетата, които изключват месните, млечните и животинските продукти в различна степен, обикновено се радват на здравословно тегло. Ако и вие сте решили да последвате този режим на хранене, който включва предимно храни с растителен произход, вероятно очакванията ви са били да свалите излишните килограми. Това обаче не се случва. В някои случаи е възможно дори да напълнеете. Защо това е така?
Консумирате прекалено много преработени и опаковани веган храни

Това, че една храна има етикет „веган“ не означава автоматично, че е с ниско съдържание на калории. Някои храни, подходящи за вегани са дори по-калорични от стандартните. В тях също се крият големи запаси от сол и мазнини, които се намесват в метаболизма ви и ви карат да пълнеете. Освен това захарите и изкуствените подсладители също присъстват в тези продукти, което ги прави не по-малко вредни от конвенционалните.

Ядете твърде много въглехидрати и малко протеини и мазнини

Въпреки че сте преминали на веган диета, това не означава да се храните само с въглехидрати. За да компенсирате липсата на протеини и мазнини от месото и животинските продукти е нужно да включвате растителни храни, богати на растителни протеини и мазнини като бобови растения, ядки, соя, тофу, семена.

Изпивате по-голямата част от калориите, необходими за деня

Може да не сте се замисляли над това, но пресните плодови и зеленчукови сокове също имат своята хранителна стойност. Като я добавите към приема на твърди храни, приетите калории се явяват повече от необходимото и така трупате излишно тегло. Винаги обмисляйте предварително вида и броя на общите калории за деня, като добавяте в тях и течните.

Ядете прекалено много веган десерти

Това, че сладкишите са подходящи за веган диета изобщо не означава, че не са калорични. Те съдържат захари, изкуствени и алтернативни подсладители, които макар и считани за здравословни, все пак носят излишни калории на организма. Имайте ги предвид.

Забравяте да контролирате порциите

Ядете ядки с пълни шепи? Погрешна тактика. Ядките са полезни, но това не ги прави нискокалорични, напротив. С тях трябва да се внимава, защото добавени към останалите приети калории за деня могат да се окажат капката, заради която чашата прелива.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Приоритет на ДПС е партийната субсидия да остане 11 лева.

Това обяви изненадващо зам.-шефът на парламентарната група на движението Йордан Цонев. Допреди 3 дни ДПС настояваше субсидия да няма, като това обаче […]

 

Къпането в морска вода е добро за цялостното тонизиране на тялото, тъй като тя съдържа витамини и минерали, почти идентични със […]

 

Започването на училище по-късно през деня може да има значителен положителен ефект върху тийнейджърите от мозъка до телата им.

Констатацията е от […]

 
 

към началото