твоята гледна точка
Суперхраните на есента
Автор Vnews, добавено на 22.10.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Есента е сезонът, когато се обира голяма част от реколтата за годината. Именно през тези месеци се радваме на много есенни плодове и зеленчуци, преди да дойде дългата, студена и не толкова богата на разнообразие зима. Радвайте се на последните топли есенни дни и се подкрепете с много витамини и минерали чрез хранителното разнообразие, което есента предлага.

Научете повече за есенните суперхрани в следващите редове.

Ябълки

Антиоксидантите, които се съдържат в ябълките, успяват да понижат LDL холестерола или т. нар. лош холестерол. Ценните витамини, които ябълките имат, ги превръщат в една от най-полезните и задължителни храни.

Тиква

Тиквата стимулира храносмилането, регулира кръвното налягане, бори се с диабета и подобрява имунитета. Истинска здравословна бомба с вълшебна комбинация от витамини A, C, желязо и антиоксиданти.

Грейпфрут

Плод, в който се съдържат мнооого антиоксиданти. Пикът на този цитрус ще дойде към края на есента, но вие бъдете готови отсега да го включите в дневното си меню. Сред предимствата на грейпфрута са фибрите, съдържащи се в него.

Броколи

Този зеленчук е сред най-ефективните помощници в борбата срещу оксидативния стрес. Да не забравяме, че е богат източник на витамин C, който има много антиоксидантни свойства.

Зеле


Голямото съдържание на фибри и антиоксиданти в едно – това е сред най-важните полезни качества на зелето.

Круши

Сокът на крушата ви хидратира, а с него ще си набавите и голяма част от необходимите ви дози витамин C и фибри.

Гъби

Богат източник на селен и калий, важни елементи за синтеза на ДНК и хормоналния метаболизъм.

Моркови

Според някои проучвания редовната консумация на моркови може да редуцира риска от рак на стомаха с до 26%. Всеизвестни са ползите им за подобряването на зрението. И е добре да знаем, че само един морков ни дава двойна от необходимата доза витамин A на ден, витаминът, който се грижи за очите.

Праз

Зеленчук, който е изключително богат на витамини A, C и B-6. Само едно стъбло праз съдържа почти 30% от необходимия ви витамин А за деня. Витамин, който е ценен, защото укрепва здравето на сърцето, бъбреците, белия дроб и други органи.
Орехи

Хората, консумиращи редовно орехи, не страдат от високо кръвно налягане. Орехите подобряват нивата на холестерола на хора с диабет тип 2 и спомагат за намаляване нивата на няколко молекули, насърчаващи развитието на атеросклероза. Орехите защитават здравината на костите и предотвратяват образуването на камъни в жлъчката.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

РЗИ Варна въведе строги антигрипни мерки, за да овладее епидемията. Лечебните заведения трябва да имат готовност за ограничаване разпространението на инфекции. При възможност след рязко увеличение на заболелите от грип да […]

 

Предлагат намаляване на скоростта по първокласните пътища от 90 на 80 км/ч

Поне 50 часа кормуване за книжка

Ще се прави одит за безопасността […]

 

След Бургас, Стара Загора, Шумен и Силистра, грипна епидемия вчера обявиха и областите Перник и Пазарджик. Здравните власти са изпратили препоръка […]

 
 
Още от Здраве и красота
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

към началото