твоята гледна точка
Пътна полиция: Караме бързо и небрежно, най-опасни сме в петък привечер
Автор Vnews, добавено на 22.07.2018 година, в категории: Властта, Коментари (0)

Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.

Българинът кара все по-бързо – 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. – 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.

Резултатът –

1898 катастрофи,

228 убити и

2454 ранени

Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът – 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени.

Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Когато няма други участници в движението, българският шофьор се блъска в дърво или се преобръща в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.

Всеки четвърти е

загинал на завой

– при удар в

друга кола или

преобръщане

край пътя.

Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък – в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.

Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч – 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.

Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.

Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.

Нарушителите, причинили сблъсък с дете – санитари за наказание

Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.

Идеята за това джигитите да стават санитари се появява за първи път от институция на държавната власт. За да стане факт тази препоръка, трябва да се приеме от Министерския съвет, където ще разглеждат доклада, и после да се направят промени в Закона за движение по пътищата и в Наказателния кодекс.

Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г. Медиците имат преки наблюдения върху процеса на лечение на пострадалите при катастрофи, а средствата, които отделя държавата за това, са десетки милиони. Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.

Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.

36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции.

Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.

От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.

“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.

От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Прясна черноморска риба, миди от фермите на Каварна, сладко от зелени смокини, приготвено по стогодишна рецепта на бабите от Созопол, и качествено бяло вино с традиции. Към всичко това се добавят […]

 

До месец октомври ще е готово единното държавно хранилище за данни, в което ще има резервни копия на информацията от всички […]

 

В началото на новата седмица регионалният министър Николай Нанков ще представи на премиера Бойко Борисов финансов разчет на необходимите средства за […]

 
 

към началото