твоята гледна точка
Варна ще кандидатства за Европейска столица на туризма
Автор: Снимка: varnautre.bg, добавено на 20.07.2018 година, в категории: Властта, Коментари (0)

Варна ще се пробва да стане първата Европейска столица на туризма. Това обяви кметът на морската община Иван Портних след заседание на Националния съвет по туризъм, което се проведе в курорта „Св. Св. Константин и Елена“.

Европейският парламент прие решение да стартира конкурса за първа година, благодарение на инициативата на България и други страни. Представител на Министерство на туризма ще има свой представител в журито, обясни министърът на туризма Николина Ангелкова. Тя разкри, че е отправила апел към общините да кандидатстват, като ще бъдат подкрепени усилията на всички, които решат да се включат.

„Смятам, че Варна ще бъде една достойна Европейска столица на туризма”, изтъкна министър Ангелкова.

За първите 6 месеца на тази година чуждестранните туристи, посетили Варна, са с 31 на сто повече спрямо предходната година. Данните са летище Варна, а увеличението се дължи на навлизането на нискотарифните авиокомпании, смята кметът Портних.

„Вярвам, че когато успеем да развием и промотираме по най-добрия начин и възможностите за балнео и СПА туризъм, цифрата следващата година ще е още по-впечатляваща”, коментира варненският кмет.

В национален мащаб очакванията за летния туристически сезон са за ръст от 5 на сто на чуждестранните туристи, което ще е увеличение за трета поредна година, отбеляза ресорният министър.

Според Николина Ангелкова одобряването на Националната програма за туристическа реклама година по-рано се отразява в данните от последните години. За първите 5 месеца на тази година страната ни е била посетена от над 2.3 милиона чуждестранни туристи, което е с над 11 на сто повече от същия период на предходната година. Над 1.6 милиарда са приходите от международен туризъм от януари до май. 

Националната програма за туристическа реклама за 2019 г. предвижда да се фокусира върху целевите пазари от Топ 15. Там влизат Германия, Русия, Великобритания, Полша, Гърция, Румъния, Македония, Сърбия, Турция, Италия, Австрия, Франция и перспективните пазари Китай, САЩ, Япония, Южна Корея и Индия.

Заложената сума за туристическа реклама е над 13 милиона лева. 



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Прясна черноморска риба, миди от фермите на Каварна, сладко от зелени смокини, приготвено по стогодишна рецепта на бабите от Созопол, и качествено бяло вино с традиции. Към всичко това се добавят […]

 

До месец октомври ще е готово единното държавно хранилище за данни, в което ще има резервни копия на информацията от всички […]

 

В началото на новата седмица регионалният министър Николай Нанков ще представи на премиера Бойко Борисов финансов разчет на необходимите средства за […]

 
 

към началото