твоята гледна точка
Ползите от яйцата за децата
Автор Vnews, добавено на 13.07.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Знаете ли, че яйцата съдържат 13 есенциални витамина и много протеини? Ето защо те са една от най-полезните храни за децата още от ранна възраст. Кога бебето може да започне да консумира яйца? Препоръчва се около 6-месечна възраст да захраните бебето само с жълтък.
Ако ви предстои тази промяна в хранителния план, много е важно той да е твърдо сварен и да не се комбинира с други нови за бебето ви храни.

В много редки случаи жълтъците могат да предизвикат хранителна алергия, обикновено това се случва с белтъците, тъй като съдържат 4 протеина, които могат да се окажат алергени. Ето защо е важно да се избягват, докато педиатърът не ви посъветва, че може да ги включите към храненето.

Какви са ползите от консумацията на яйца?

За добро храносмилане и силен имунитет

Яйцата, особено жълтъците, са лесни за сдъвкване и смилане. Съдържат цинк, желязо и селен, които повишават имунитета. Този хранителен продукт е богат и на фолиева киселина, която е важна за синтеза на нови клетки. Белтъкът осигурява протеини и също спомага за ефективното функциониране на клетките и органите.

Развитие на мозъка

Холестеролът и холинът, съдържащи се в яйчения жълтък, допринасят за развитието на мозъка на детето. Докато холестеролът увеличава образуването на жлъчна киселина за смилане на мазнините и синтеза на няколко хормона, холинът помага за по-доброто неврологично функциониране и регулирането на сърдечносъдовата система.

За развитие на костите и енергия

Мастноразтворимите витамини в яйцата, като витамини D, A, E и K, помагат за развитието на здрава костна структура. От друга страна, протеините осигуряват жизненоважната за растежа на малките енергия. Рибофлавинът в яйчения белтък помага за освобождаването на енергия от въглехидратите и по този начин подпомага метаболизма и производството на червени кръвни клетки.

Полезни за здравето на очите

Жълтъците са богати на антиоксиданти, като лутеин, който е изключително важен за здравето на очите. Лутеинът и зеаксантинът (който също влиза в състава на жълтъка), могат да намалят риска от загуба на зрение в по-късен етап от живота.

За правилна функция на черния дроб

Яйцата са богати на сяра, което спомага за усвояването на витамин В12 и правилното функциониране на черния дроб. Сярата подпомага синтеза на кератин и колаген, които са важни за здравето на косата, кожата и ноктите.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Със заповед на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов от 13 ноември, се въвежда зимното поддържане на републиканската пътна мрежа. АПИ призовава шофьорите, ако досега не […]

 

В първия работен ден от новата седмица над по-голямата част от страната ще е предимно слънчево. В източните райони около обяд облачността […]

 

Българската православна църква почита паметта на Свети Великомъченик Мина, смятан за покровител на семейството и пазител на сираците и бездомните.

Смята се […]

 
 

към началото