твоята гледна точка
Плодове, наситени със захари и мазнини
Автор Vnews, добавено на 10.06.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Свикнали сме да смятаме, че всички плодове са полезни. Пресни, сочни, вкусни, пълни с витамини, те ни примамват от щанда с прекрасния си вкус.

Не всички плодове обаче са еднакво полезни. Най-добре е да наблягаме на плодовете, богати на много диетични фибри, витамини и минерали. Някои плодове са съставени предимно от въглехидрати, някои от които наситени захари, заради което консумацията им трябва да се избягва.

Кои са плодовете, които трябва или да избягвате, или да консумирате в много малки количества?

Червени боровинки

Сокът и екстрактът от червени боровинки се използва главно за лечение и профилактика на инфекции на пикочните пътища. Той има диуретичен ефект и спомага за извеждането на бактериите от пикочния тракт. В червените боровинки се съдържа хипурова киселина. Заради нея не се препоръчва консумация на прекалено големи количества червени боровинки, защото е възможно тя да увеличи риска от образуване на камъни в бъбреците. Освен това червените боровинки съдържат много калории – в една чаша приблизително 123 калории и много захари.

Кокос

Кокосът има безброй ползи за организма, но определено трябва да се внимава с консумацията му, защото е изключително калоричен и наситен с мазнини. В една чаша пресен кокос се съдържат цели 283 калории и 224 грама мазнини.

Череши

Черешите също са с висок гликемичен индекс. Те подмамват със сладкия си вкус, хрупкавата си текстура и невероятния червен цвят. Как да не му се дояде на човек! Но захарите в черешите са твърде много, за да ги поставяте често на трапезата си. В една чаша череши се съдържат приблизително 17,7 грама захар.
Манго

Подобно на бананите, мангото има огромен процент захари в състава си. В 100 грама манго се съдържат невероятните 23 грама захар, което е наистина много. Ако се опитвате да отслабнете или да контролирате кръвната си захар, определено е препоръчително да избягвате мангото.
Банани

Помислете два пъти преди да похапвате банани. Един узрял банан носи предимно въглехидрати на организма. Неговият състав е изграден от около 93% въглехидрат,от които 16% захари. За съжаление, фибрите в бананите са прекалено малко, за да окажат положително влияние. В бананите се съдържат и големи количества нишесте.

Грозде

Гроздето е един от най-вкусните, сочни и сладки плодове. Любимо е на много хора. Обикновено когато ядем грозде, ядем по много, а не трябва. В една чаша грозде се съдържат 27 грама чисти захари, което е доста за дневния прием.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Тази нощ – в нощта срещу Еньовден, звездите слизат на земята и омайват тревите и цветята, придавайки им магическа целебна сила, казва поверието. В нощта срещу Еньовден билките имат най-голяма сила, […]

 

Милиарди да ни дават, няма да приемаме бежанци. Гарантираме границата.” Това заяви премиерът Бойко Борисов от трибуната в НС.

Лидерът на БСП […]

 

Варна бе избрана за Европейска столица на спорта 2019. „Получихме потвърждение, че Варна е избрана. Титлата ще ни бъде връчена официално […]

 
 

към началото