твоята гледна точка
Отливът от дизела ще струва 4,5 млрд. евро на автомобилната индустрия
Автор Vnews, добавено на 03.06.2018 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

До 4,5 милиарда евро глоби заплашват европейските автомобилни производители, ако не успеят да покрият новите стандарти за намаляване на вредните емисии – което става все по-трудна задача при отлива от дизела, отбелязва Bloomberg в анализ по темата.

Почти всички производители на Стария континент разчитаха основно на дизеловите двигатели, за да постигнат планираните от ЕС поетапни намаления на парниковите емисии. След Дизелгейт и констатациите за влошено качество на въздуха в много градове обаче тази технология е все по-непопулярна. Миналия месец Хамбург стана първият град в Германия, забранил движението на по-стари дизели в центъра.
„Спокойно можем да признаем, че първоначалните ни планове как да намалим емисиите отиват в кошчето“, призна Дитер Цетше, главният изпълнителен директор на Daimler. „Все още смятаме, че може да постигнем тези цели, но не зависи само от нас, а и от това как потребителят ще реши да действа“. Дори на традиционно силни дизелови пазари като Германия и Франция клиентите се пренасочват към друго задвижване в последните две години, най-вече от опасения, че в бъдеще дизелите могат да бъдат забранени.

„Ние продължаваме да вярваме в дизела“, заяви Питър Нота, директор по продажбите на BMW Group, пред Automedia.bg. „Но вече е очевиден факт, че някои пазари ще тръгнат по други пътища на развитие“.

Още от подписването на Протокола от Киото през 1997 дизелът бе в основата на европейските планове за редуциране на емисиите. Двигателите от този тип изгарят горивото по-ефективно и съответно дават по-малко отпадни парникови газове. За нещастие обаче те изпускат повече фини прахови частици и азотни оксиди – главни причинители на смога в градовете.

Отливът от дизела е една от причините през миналата година средните нива на емисии за новите автомобили да се увеличат за пръв път след седем години спад. Консултантската компания ЕY пресмята, че средното ниво на парниковите газове се е покачило през 2017 с 0.4 грама на километър, до общо 118.5 грама. Новият европейски стандарт Евро 7, който влиза в сила през 2021, допуска максимум 95 грама на километър.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Държавната агенция “Национална сигурност” ще поеме практически контрола върху сигурността на Търговския регистър, този на БУЛСТАТ, на юридическите лица с нестопанска цел и дори на брачните договори.

Това става възможно, след като […]

 

Само за ден заразата е потвърдена в 2/3 от изследваните проби – това е сигурен знак за голямо разпространение. В националната референтна лаборатория инфлуенца е […]

 

На извънредна среща Комисията за борба с грипа и респираторните заболявания във Варна взе решение да обяви грипна епидемия за Варна, както […]

 
 

към началото