твоята гледна точка
Нови по-строги правила за защита на личните данни от днес
Автор Vnews, добавено на 25.05.2018 година, в категории: HotNews, Коментари (0)

От днес в Европейския съюз, включително и у нас, влизат в сила нови, по-строги правила за защита на личните данни. Новият регламент засяга администрацията, бизнеса и всички организации и сдружения, които събират, съхраняват, обработват или използват личните ни данни.

Общият европейски регламент, който влиза в действие, е най-строгият законодателен акт, създаван някога, за контрол върху личните данни. Той засяга всяка информация, споделена от нас като име, адрес, единен граждански номер, телефон, имейл, IP-адрес на компютъра ни, данни за здравословното ни състояние или религиозната ни принадлежност.

Кой попада под ударите на новия европейски регламент за защита на личните данни?

Всеки сайт, фирма или организация трябва да може да гарантира, че личните ни данни, които събира и съхранява, са надеждно защитени и няма да бъдат използвани за други цели. А ние имаме право на постоянен достъп до тях, можем да ги коригираме, пренасяме или дори изтриваме – т.нар. право да бъдем забравени.

В България органът, който ще контролира спазването на регламента и към който можем да се обръщаме с жалби, е Комисията за защита на личните данни. Пред Дарик председателят й Венцислав Караджов разясни някои от правилата на новия регламент.

Може ли Facebook да спре достъпа ни до Messenger, ако не приемем новите правила?

За да извършите банкови операции, ще трябва да предоставите лични данни, но за да четете електронни издания, които не са с платен абонамент, не може да ви се изискват лични данни като условие за достъп до информацията.

Ако все пак ви поискат лични данни, трябва да ви обяснят защо се събират и за какво ще бъдат използвани.

Facebook добавя нови настройки за защита на личните данни

Фирми и организации, които не спазват новите правила, рискуват глоби до 20 млн. евро или до 4% от глобалния им годишен оборот.

Очаква се регламента да засегне най-много тези, които събират големи количества данни за клиентите, включително технологични компании, търговци на дребно, доставчици на здравни услуги, застрахователи и банки./Дарик



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Бизнес

Автомобилните гиганти „Мерцедес“ и „БМВ“ може да обединят усилията си около разработката на следващо поколение коли между „БМВ“ 1-ва серия и […]

 
Властта

9,3 км от магистрала “Хемус” да бъдат пуснати предсрочно още през септември, планира Агенция “Пътна инфраструктура”. Това е с 6 месеца […]

 
Здраве и красота

Хората могат да снижат риска от високо кръвно налягане, като предприемат известни промени в начина си на живот или хранене. Една […]

 
Жълто

Тази вечер певецът Орлин Павлов се е сдобил с дъщеричка. За радостното събитие съобщи самият той във фейсбук:

Елизабет Павлова, добре дошла […]

 
 

към началото