твоята гледна точка
Правила на пролетното хранене
Автор Vnews, добавено на 28.04.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Сега е моментът да се оптимизира храненето така, че да се избегне пролетната умора, смяната на сезоните и резките атмосферни колебания, към които някои хора са особено чувствителни.

През пролетта човек забелязва, че кожата му е суха и се лющи, косата е вяла и пада. Не може да спи добре, концентрацията и работоспособността му са намалени, усеща умора и отпадналост.

Повече плодове и зеленчуци

Звучи банално, но само прясната храна дава изобилие от полезни вещества, които се усвояват най-лесно. Моркови, зеле, чушки, репички, спанак, целина, броколи, домати, зелен лук, цитруси, киви зареждат с енергия. През пролетта киселинността на стомаха се засилва, а консумацията на сурови и зелени храни засилва този процес. Затова със суровите зеленчуци не бива да прекаляват хората със стомашно-чревни проблеми.

Към всяко хранене, включително и закуската, добавете голяма порция зелена салата с лимон (той има силно алкализиращо действие) и 2 с.л. смлени сурови семена и ядки – сусам, ленено, тиквено, слъчогледово семе, орехи, бадеми.

Балансирано меню

През пролетните месеци е особено подходящ балансираният режим, който препоръчва д-р Бари Сиърс, автор на режима за отслабване „Зоната“. На всяко хранене, дори лека закуска, да се приемат 40% въглехидрати и по 30% белтъчини и мазнини. Това съотношение на основните хранителни вещества поддържа и хормоналния баланс, освен че допринася за влизане във форма. За оптимално здраве помагат и движението, спортът, както и приемът на повече вода, течности и билкови чайове.

Яжте с наслада

Доброто настроение е важно за здравето. Ето защо яжте храни, които стимулират синтеза на хормона на удоволствието – серотонин. В тях има витамини В и Е, фолиева киселина, селен и аминокиселината триптофан. Всички те са доказани антидепресанти. Източници на тези вещества са говеждо, пилешко и пуешко, риба, телешки черен дроб, яйца, млечни продукти, бобови храни, ядки и кълнове, босилек, риган, естрагон, натурален шоколад.

Добавки

Пролетно време се развива дефицит на основни минерали и витамини, който може да се преодолее с хранителни добавки. Но дневните дози не бива да се надвишават, защото някои от тях се натрупват в тялото. Обикновено се приемат от 2 до 6 седмици и после се почива около месец.

Добавки са и пробиотиците. Млечнокиселите бактерии подобряват храносмилането и ускоряват и елиминирането на шлаките от тънките черва. Така се укрепва и имунната система срещу чревни инфекции през лятото.

Фалшив глад

Той се появява през пролетта по две причини:

1. Повишената киселинност в стомаха през пролетта се разчита от мозъка като сигнал за реален глад. Усещането лесно се неутрализира с храна, която намалява киселинността. При някои хора това води до преяждане и напълняване.

2. Приемът на по-големи количества сладки плодове и зеленчуци повишава нивото на кръвната захар. Това кара панкреаса да отделя повече инсулин, който бързо сваля глюкозата в кръвта и също поражда чувство на глад.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

РЗИ Варна въведе строги антигрипни мерки, за да овладее епидемията. Лечебните заведения трябва да имат готовност за ограничаване разпространението на инфекции. При възможност след рязко увеличение на заболелите от грип да […]

 

Предлагат намаляване на скоростта по първокласните пътища от 90 на 80 км/ч

Поне 50 часа кормуване за книжка

Ще се прави одит за безопасността […]

 

След Бургас, Стара Загора, Шумен и Силистра, грипна епидемия вчера обявиха и областите Перник и Пазарджик. Здравните власти са изпратили препоръка […]

 
 
Още от Здраве и красота
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

към началото