твоята гледна точка
4 лесни стъпки за следпразничен детокс
Автор Vnews, добавено на 11.04.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Празници, почивка, обилно похапване… Да влезем в нормалния ритъм на живот, както и да преминем към по-здравословен начин на хранене, винаги е трудно след празнично преяждане.

Днес споделяме с вас 4 лесни стъпки, които ще ви помогнат да детоксикирате тялото си. Опитайте се да намалите приема на захар, сол, алкохолни и газирани напитки.

Пийте топла вода с лимон

Започнете деня си с топла лимонена вода, като през останалата част от деня, вместо чай отново си пригответе вода с лимон.
Тази напитка спомага за алкализиране на тялото ви, ускорява метаболизма ви и намалява апетита. Добрата хидратация и особено приемът на вода е от съществено значение, за да могат черният дроб и бъбреците да филтрират токсините.

Също така, за да подобрите храносмилането си, 20 минути преди или след хранене приемайте чаша зелен чай. Той е богат на важни антиоксиданти, подобрява храносмилането и метаболизма. Ако страдате от запек, подуване на корема, газове, киселини, чаша зелен чай ще ви помогне да се почувствате по-добре.

Фокусирайте се върху храни на растителна основа

След празниците, все още сме изкушени да хапваме повече месо, месни деликатеси, сирена, кашкавали. За да пречистите тялото си и да преминете към така нареченото пролетно захранване, опитайте се да добавите в менюто си повече свежи растителни продукти. Намалете консумацията на месо, хляб, сладкиши, хапвайте повече плодове, зеленчуци, ядки, постни ястия.

Ранна вечеря

По кое време е последното ви хранене за деня? В следпразничния детокс, опитайте да вечеряте не по-късно от 19 часа. В случай че се прибирате по-късно от работа, нека вечерята ви бъде по-лека – кисело мляко, 3-4 сварени яйца или салата. Не бива да си лягате с пълен стомах. На черния дроб са му необходими около 8-12 часа, за да отпочине.

Практикувайте йога или друга физическа активност

Йога е най-бързият начин да върнете енергийната си система в равновесие, като в допълнение повишава и настроението ви. Ако не посещавате йога, опитайте с друга физическа активност, която ви е приятна за практикуване. След дългата почивка, смяната на сезоните, тялото се нуждае от активност. Така ще детоксикирате, повишите защитните сили на организма и ще влезете по-лесно в работния ритъм.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Единадесетчленна комисия с председател Владимир Андреев определи българското предложение за 91-вите награди “Оскар” за чуждоезичен филм на Американската филмова академия да бъде “Вездесъщият“ на режисьора Илиян Джевелеков.

Състезаваха се тринадесет филма, които отговарят […]

 

В ход е операция за контрол на използването на мобилни телефони от шофьорите. От днес до 23 септември е в ход […]

 

България влезе в групата на страните с най-високо човешко развитие, показа традиционният доклад на ООН по темата. Той бе разпространен в […]

 
 

към началото