твоята гледна точка
Хапвайте рукола за здрави кости и отслабване
Автор Vnews, добавено на 05.04.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Руколата е един от най-често консумираните зеленчуци. Обичаме да я хапваме през цялата година. Тя има не само интересен вкус, но и редица ползи за здравето.
Листното зелено растение ни осигурява добри количества важни хранителни елементи, сред които витамини К, А, калий, манган, желязо и калций.
Редовната ѝ консумация благоприятства състоянието на костите и намалява риска от развитието на ракови клетки. Още за нейните ползи може да прочетете в следващите редове.

Детоксикира

Руколата е богат източник на антиоксиданти, които се борят с вредите нанесени от свободните радикали.
Антиоксидантите функционират, за да поддържат здравословен баланс на ензимните реакции в клетките, докато активно търсят и разрушават свободните радикали. Също така, тези важни елементи подсилват защитата на организма срещу настинка, рак, сърдечни заболявания и преждевременно стареене.

Укрепва имунната система

Руколата е богата на витамини и минерали, които подпомагат имунната система. Тялото се стимулира да създава бели кръвни клетки с помощта на медта в руколата. Също така, консумацията ѝ ще ви осигури витамин С, за който знаем, че ни прави по-здрави и енергични.

Полезна е за бременните

За бременните жени, руколата е един от най-полезните зеленчуци, благодарение на фолатите и фолиевата киселина (това са форми на витамин В9), които се съдържат в нея. Според някои проучвания, фолиевата киселина и фолатите могат да намалят риска от някои умствени дефекти при новородените.

Подобрява зрението

Още една полза за здравето от консумацията на рукола е това, че тя благоприятства зрението, благодарение на каротеноидите. Това са естествено срещащи се в растенията пигменти, които забавят процеса на дегенерация на макулата (заболяване, водещо до намаляване или загуба на зрението).

Увеличава минералната абсорбция

Руколата има много ниско ниво на оксалати в сравнение с други популярни листни зеленчуци като спанака. Оксалатите възпрепятстват усвояването на минералите от организма. Разбира се това се случва при консумирането на големи количества листни зеленчуци. Все пак, за да извлечете максимума от салатите, които хапвате, добавяйте към тях и малко рукола.

Повишава метаболизма

Друго предимство на руколата е наличието на витамини от групата В-комплекс, които подпомагат метаболизма. Тази група витамини е важна за редица процеси, включително за производството на енергия, синтеза на мазнини, производството на червени кръвни клетки и много други жизненоважни процеси за клетъчното и метаболитното здраве. Освен това, руколата има малко калории, което я прави подходяща за вашата здравословна диета.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Единадесетчленна комисия с председател Владимир Андреев определи българското предложение за 91-вите награди “Оскар” за чуждоезичен филм на Американската филмова академия да бъде “Вездесъщият“ на режисьора Илиян Джевелеков.

Състезаваха се тринадесет филма, които отговарят […]

 

В ход е операция за контрол на използването на мобилни телефони от шофьорите. От днес до 23 септември е в ход […]

 

България влезе в групата на страните с най-високо човешко развитие, показа традиционният доклад на ООН по темата. Той бе разпространен в […]

 
 

към началото