твоята гледна точка
6 храни, богати на пробиотици
Автор Vnews, добавено на 01.03.2018 година, в категории: Здраве и красота, Коментари (0)

Пробиотиците са живи организми, които имат редица предимства за здравето. От тях зависят много процеси в тялото, свързани с храносмилането, имунната система, детоксикацията.

Полезните бактерии играят важна роля и за работата на сърцето и мозъка. Липсата на достатъчно пробиотици води не само до разстройства в стомашно-чревния тракт, но дори до депресия.

Пробиотиците могат да подобрят качествата и текстурата на кожата, да я направят по-здрава и сияйна.
Набавянето на пробиотици чрез хранителни добавки е много популярно, но по-добрият начин да снабдите организма си с полезните бактерии си остава натуралният – чрез храна.

Някои хранителни продукти са особено богати на пробиотици. Кои са те?

Кисело зеле

Ферментиралите храни са прекрасен източник на пълноценни полезни бактерии. За щастие, киселото зеле у нас е част от традиционната кухня и лесно се намира или приготвя вкъщи. Богато е на витамини С, В и К. Съдържа големи количества желязо, манган и натрий.

Някои видове сирена

В зависимост от обработката и ферментацията, чрез която се добиват, някои видове сирена притежават завидно количество естествени пробиотици. Сред тези сирена са гауда, моцарела, чедър, извара. Те са богати още на витамин В12, калций, селен, фосфор.

Мисо

Мисо представлява японска ферментирала подправка. Тя се прави от соеви кълнове. Използва се за овкусяване на супи и ястия. Богата е на витамин К, мед, фитохимикали, фибри и много минерали. Пробиотиците в нея са доста голям брой, предвид това, че мисо се приготвя чрез ферментация на соя и специална полезна гъбичка, наречена коджи.
Кисели краставички

Киселите краставички са превъзходен източник на пробиотици. Те са вкусни и са прекрасно допълнение към редица ястия.
Кисело мляко

То е един от най-добрите източници на пробиотици сред храните. Добрите млечни и кисели бактерии подобряват храносмилането, кръвното налягане, повишават имунитета и балансират настроението. В допълнение киселото мляко дава усещане за ситост и важни протеини.
Темпе

Темпе е вид соев продукт, много богат на ферментирали бактерии. Доставя на организма още протеини, цинк, желязо, аминокиселини



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Завършилите средно образование и приетите във висше учебно заведение младежи трябва да платят здравните си осигуровки през лятото сами, заявиха от Националната агенция за приходите за Дарик.

„В периода между завършването на […]

 

През следващото денонощие атмосферата над страната ще се задържи неустойчива и отново ще има краткотрайни валежи, гръмотевични бури и градушки, на […]

 

През нощта и в неделя времето ще се задържи неустойчиво, облачността ще е по-често значителна, предимно купеста и купесто-дъждовна. Из цялата […]

 
 

към началото