твоята гледна точка
Застраховката, винетките и регистрацията на МПС – с нови правила от 2018-а
Автор Vnews, добавено на 10.01.2018 година, в категории: Вести, Коментари (0)

През 2018 г. ще влязат в сила някои нови правила за шофьорите и управляваните от тях автомобили. Освен измененията в Закона за движение по пътищата през миналата година бяха гласувани и други съществени изменения, които трябва да започнат да действат през Новата година.

Една от най-важните промени се отнася до

застраховките „Гражданска отговорност“,

напомнят от Съюза на българските автомобилисти (СБА). Те ще се определят индивидуално за всеки водач на база на нарушенията, които е правил на пътя и които фигурират в личното му шофьорско досие. Уверенията на Комисията по финансов надзор са, че автомобилистите без нарушения ще плащат по-ниска цена от тази, която плащат сега. До 200% по-скъпа пък може да струва „Гражданската отговорност“ на най-недисциплинираните водачи – тези с много регистрирани нарушения и издадени наказателни постановления.

Това ще важи в пълна сила, ако в досието си тези шофьори са били санкционирани за висока скорост, тъй като това е една от сигурните предпоставки за катастрофи и инциденти на пътя. При изрядните шофьори намалението на цената може да е дори с около 50%. Т.нар. система „бонус – малус“ няма да започне да функционира от януари, но идеята е да бъде въведена през пролетта на 2018 г. Дотогава може би поскъпване на „Гражданска отговорност“ няма да има.

Служебно ще се прекратява регистрацията на превозно средство, когато по време на периодичен технически преглед се установят опасни неизправности.

Табелите няма да се свалят от КАТ. От пункта, където е извършен прегледът на автомобила, ще подават информация към автомобилната администрация, оттам – към КАТ. Регистрацията ще се възстановява също служебно след успешно преминаване на технически преглед.

От 27 декември 2017 г. влязоха в сила нови

правила за регистриране на пътни превозни средства.

Три са основните моменти в записаните нови правила. Първият касае продавачите на пътни превозни средства. Те вече няма да бъдат длъжни да представят пред „Пътната полиция“ договора за покупко-продажба. Казано на популярен език – „отписването“ на колите им ще е задължение на нотариусите, пред които се изповядва сделката.

Вторият важен момент е за купувачите. Тяхно задължение е регистрацията на закупено ППС да се извърши в срок от един месец. Новите правила важат както за регистрирани у нас возила, така и за закупени от чужбина. Важно за купувача е да знае, че ако не изпълни задължението си по регистрация на закупеното от него пътно превозно средство до два месеца, тогава регистрацията ще бъде прекратена автоматично.

Третата промяна се отнася до изграждането на връзка между нотариусите, които изповядват сделки за покупко-продажба, и системата на „Пътна полиция“.

Валидността на винетката

няма да важи както досега за календарната година, а от датата на закупуване. Ако сте я купили на 2 януари т.г., тя ще важи до 2 януари 2019 г. От регионалното министерство обявиха, че тази година за последно ще се ползват хартиени стикери, които ще се продават на старите цени. Цената на най-масово продаваните винетки за леки автомобили е 97 лв. за година, 30 лв. за месец и 15 лв. за седмица. Новото е, че се въвежда тримесечна винетка, която струва 54 лв. За камионите еднодневната винетка вече беше увеличена на 2 лв.

От началото на 2018 г. КАТ-София започва да спира автомобили, които не отговарят на екостандартите и замърсяват въздуха.

Столична община вече закупи седем газанализатора за нуждите на Пътната полиция в най-големия български град. Част от тях ще бъдат позиционирани в сградата на КАТ, за да се проверяват с тях автомобилите, които чакат за регистрация. Ако не отговарят на нормите, няма да се регистрират. С останалите уреди униформените ще правят проверки по улиците и ако се установи, че дадено возило мърси въздуха, то ще бъде спирано от движение.

Промени има и по отношение на

алкохолните проби и тестовете за наркотици.

От 1 януари т.г. разходите за извършването на медицинското изследване за наличието на алкохол и дрога у водачите ще се плаща от областните дирекции на МВР, назначили изследванията.

Средствата обаче ще се възстановяват от „водача, уличен с техническо средство, и от отказалия извършването на проверка с техническо средство водач“. Т.е., ако тестът с дрегер е бил положителен и водачът по своя инициатива е поискал биологични тестове, които са потвърдили съдържание на алкохол над 0,5 промила или на забранени субстанции, той ще трябва да заплати изследването. Ако обаче резултатите са отрицателни, той няма да плаща нищо.

От 1 юли 2018 г. Пътна полиция ще започне да използва абсолютно нов метод с нов уред за установяване на алкохол в организма. Това е т.нар. доказателствен анализатор, който отчита концентрацията на алкохол в кръвта чрез измерването му в издишания въздух.



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Във връзка със стартиране на строително-ремонтни работи и подмяна на подземна инфраструктура от 21-ви януари /неделя/ ще бъде преустановено движението на автомобили по следните участъци: бул. „Цар Освободител“ в отсечката от […]

 

Учени от университета „Джон Хопкинс“ са разработили метод, който открива осем от най-често срещаните видове рак.

Тяхната идея е това да се […]

 

Вотът на недоверие към кабинета заради несправянето му с корупцията, внесен от БСП, влиза в пленарната зала във вторник, 23 януари, […]

 
 

към началото