твоята гледна точка
Истерията по „Черния петък“ започна. КЗК: Можете да върнете стока до 14 дни
Автор Vnews, добавено на 23.11.2017 година, в категории: HotNews, Коментари (0)

Истеричното пазаруване под знака на „Черния петък“ започна. Ден преди обявения за голямото пазаруване ден, известни вериги, радващи се на постоянни клиенти, продаваха от рано на най-верните си купувачи с обещаните за петък отстъпки – вариращи от 20 до 70% отстъпка, за да им спестят лудницата от петъчното лудо пазаруване.

Пикът обаче безспорно е очакван навръх „Черния петък“ – 24 ноември.

В тази връзка е добре изкушените да се поддават на еуфорията от голямото пазаруване да знаят правата си. А те, според Комисията за защита на конкуренцията, предвиждат:

В 14-дневен срок потребителите могат да върнат стока, закупена онлайн по време на „Черния петък“. Това каза за „Фокус“ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов във връзка с провеждането на кампанията „Черен петък“.

„Веднага трябва да кажем, че потребителите могат да се възползват пълноценно от всички свои права, включително от правото на отказ при онлайн пазаруването. Тоест могат да върнат закупената стока в 14-дневен срок, както предвижда законът. В същия този срок, търговецът е задължен да им възстанови обратно средствата, които са платили. Също така имат право и на рекламация. За стоки, които могат да проявят дефекти и т.н., потребителите биха могли да предявят рекламация пред търговеца и той е длъжен да извърши съответния ремонт. Ако не успее да го направи, дължи обратно получените пари“, коментира Маргаритов. По думите му, ако някой се опитва да ограничи отговорността си, това е нарушение и потребителите следва да настояват и да се възползват от правата си по закон или и да сигнализират в КЗП.

„Проверяваме търговската мрежа с наши екипи и на принципа „таен клиент“. Също така и онлайн пространството. Там напоследък има доста примамливи оферти, които проверяваме дали са истински. Целта е да сведем до минимум случаите, в които гражданите, искащи да се възползват от промоционалната кампания ще бъдат жертви на некоректно търговско поведение“, допълни той. Според него най-честите проблеми са свързани с това доколко тези намаления са реални и най-често констатираните по време на такива кампании нарушения са именно такива. „Тоест, търговецът или въобще не намалява цената, а само твърди, че това е така, или пък само няколко дни преди кампанията „Черен петък“ изкуствено завишава цената, за да може после, анонсирайки процент на намаление, да си продава стоката без реално това да е така. Нека гражданите бъдат бдителни и по отношение на качеството на стоките, които купуват, тъй като не е изключено точно в тези кампании, когато се правят големи намаления на цени, стоките да са или с технически проблеми, или пък на принципа на т.нар. продаване на залежала стока и да не притежават необходимите характеристики“, препоръча председателят на КЗП.

 



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Бизнес

Комисията за защита на конкуренцията разреши на фирмата на сина и дъщерята на бившия транспортен министър Данаил Папазов “Сигда” да купи […]

 
Властта

Правата на българите да не се повлияят след Брекзит и излизането на Великобритания от ЕС. Това са обсъдили премиерът Бойко Борисов […]

 
Здраве и красота

Ден след като от Федерация „Български пациентски форум” поискаха оставката на здравния министър Кирил Ананиев заради въведения от него мораториум за […]

 
Жълто

Бившите жени на Валери Божинов видимо се разбират със сегашната му половинка – сръбкинята Биляна Дол. Преди няколко месеца Алисия пускаше […]

 
 

към началото