твоята гледна точка
Магазините от интернет слизат на улицата
Автор Vnews, добавено на 20.11.2017 година, в категории: Бизнес, Коментари (0)

Наемите на търговски площи по централните търговски улици на големите градове в света се повишават. Но едновременно с това тече процес, при който все повече онлайн търговци отварят и физически магазини.

Явлението, наречено шоуруминг, се появи напоследък и неговата цел е да засили лоялността на клиентите, се твърди в доклад на консултантската фирма “Колиърс”.

Вероятно влияние оказват и прогнозите, че до 2021 г. темповете на растеж на онлайн търговията ще се свият от 11% годишно на 7%. Много собственици на търговски марки, предимно за дрехи, осъзнават, че след като

до 40% от

купените

онлайн продукти

биват върнати,

е необходимо да се даде възможност на потребителите да видят на живо стоките.

В Холандия например един от големите онлайн търговци на велосипеди вече е отворил над 30 магазина. В тях клиентите могат да изпробват возилата, а след това да си ги поръчат през интернет.

Допълнителен факт, който стимулира онлайн търговците да откриват магазини, е, че на тях не им трябва помещение на централна улица, което ще е много скъпо.

Според последния доклад на “Кушман енд Уейкфийлд” наемите на централните улици се покачват с големи темпове, но не навсякъде по света. На софийския булевард “Витоша” например и тази година средният наем остава 46 евро на кв. метър.

Превръщането на бул. “Витоша” в пешеходна зона и големият поток хора го правят предпочитано място за кафенета, ресторанти и барове, коментира Иван Граматиков, мениджър “Търговски площи” във “Фортон” – българския партньор на “Кушман енд Уейкфийлд”. Прогнозата на Граматиков е засиленото търсене да доведе до лек ръст на наемните нива по “Витоша” през следващите месеци.

Според доклада, който обхваща данни за 451 търговски улици в света,

най-скъпа

е горната

част на Пето

авеню

в Ню Йорк,

където

наемът е

2355 евро

на квадратен

метър

Следват “Коузиуей Бей” в Хонконг с 2140 евро, лондонската Ню Бонд стрийт, Виа Монтенаполеоне в Милано. На пето място остава миналогодишният лидер в класацията – парижката “Шанз Елизе”.

В европейски план търговските локации в Лондон остават сред най-желаните от големите модни марки. Заради това наемите на Ню Бонд стрийт са нараснали с 37,5% за година. На другия полюс е Париж, където политическата несигурност доведе до спад на интереса от страна на търговците, се казва в доклада.

В Италия има ръст на наемите в градове като Милано, Торино и Флоренция благодарение на популярността им като модни и туристически локации./24 часа

 



Споделете текущата публикация:

Коментирай





Ако коментарът ви не е на кирилица няма никакъв смисъл да натискате този бутон!
Не го правете и ако не сте напълно съгласни с тези правила!



Реклама

advert-vnews1

Hot News

Със заповед на председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов от 13 ноември, се въвежда зимното поддържане на републиканската пътна мрежа. АПИ призовава шофьорите, ако досега не […]

 

В първия работен ден от новата седмица над по-голямата част от страната ще е предимно слънчево. В източните райони около обяд облачността […]

 

Българската православна църква почита паметта на Свети Великомъченик Мина, смятан за покровител на семейството и пазител на сираците и бездомните.

Смята се […]

 
 

към началото