Учени откриха следа от живот на 3,7 млрд. години
Автор Vnews, добавено на 01.09.2016 година, в категории: Любопитно, Коментари (0)

Животът на Земята е по-стар, отколкото смятаме, твърдят австралийски учени, които открили фосили на 3,7 млрд. години, предаде АФП. Миниатюрната находка на строматолити – микроорганизми в скални наслоявания, е намерена в Югозападна Гренландия и е с 220 млн. години по-стара от досегашните признати за най-древни образци на живот, открити в Австралия.

Откритието доказва, че животът се е зародил сравнително скоро след образуването на Земята преди 4,5 млрд. години, коментира водещият изследовател Ален Нютман от Университета “Уулонгонг”. Строматолитите, смятат учените, са се формирали в плитчините на първичния океан в резултат на образуването на големи колонии бактерии.

“Структурата и геохимията на гренландската находка сочи към светкавично появяване на живота на Земята”, отбелязва и проф. Мартин ван Крандендонк, съавтор на изследването, публикувано в сп. “Нейчър”. Нютман допълва, че се надява живот да е съществувал и на Марс на много базово ниво. Въпреки това голяма част от научната общност е скептична към революционното откритие и иска още доказателства за неговата автентичност.