Много западни компании, особено в IT сектора, са започнали да насърчават следобедната дрямка сред служителите си и дори са им осигурили условия за този тип почивка – стаи за релакс, лаундж канапета, хамаци и т. н.

Според психолога Майкъл Бреус, лекият сън носи много много ползи на човек. Според Бреус, 25- до 30-минутната дрямка, дори по време на работа, може да възвърне енергията на човек и до края на работния ден той да е много по-продуктивен.

Ето защо, когато сте наистина уморени, възползвайте се от силата на дрямката, стига да имате тази възможност. Ето какво казват научните изследвания по темата:

1. Дрямката намалява нивата на хормона на стреса.

Кортизолът по същество е хормонът на стреса. Според Манди Окландър 15-минутната дрямка по време на работния ден може да намали секрецията на кортизол в тялото наполовина! Ако се чувствате много напрегнати или ви предстои важна бизнес среща, отделете си 20 минути за да дремнете, може да е дори в обедната ви почивка. Веднага след като се събудите ще се почувствате по-малко притеснени. Само не забравяйте да настроите алармата на телефона си!

2. Дрямката предотвратява преумората.

Според ABC News, изследователите от Харвард са доказали съществуването на „преуморения служител“. Това са работниците, които към края на деня се чувстват много уморени и работят с доста намалена производителност. Резултатите на учените показват, че 30-минутната дрямка подобрява производителността на същите тези работници и това е добре за цялата фирма.

3. Просто се уверете, че не спите твърде дълго.

Важно е да обърнете внимание, че говорим за дрямка, не за зимен сън. Всеки човек може да си позволи да си подремне по обяд, дори може да го направи в автомобила си. Дрямката ще презареди батериите му и той ще се върне на бюрото си по-енергичен. Все пак не си почивайте повече от 30 минути, защото ще влезете в цикъла на дълбокия сън. Ако се събудите, да кажем след 90 минути, вие ще се чувствате по-унил и уморен отпреди дрямката си.