Ако имате проблем с килограмите, това може да се дължи на много фактори. Нещото, за което трябва да се замислите обаче е, чувствате ли се стресирани? В последно време живеете ли по-натоварен живот, налага ли ви се да се справяте с повече проблеми отпреди?

Стресът може да бъде изключително опасен за вашето здраве, включително и да ви коства добрата фигура. Истината е, че стресираните хора по-лесно могат да наддават тегло, най-вече, защото правят определени грешки. Ето и кои са те:

1. Тревожат се излишно. Според скорошно проучване, само при мисълта за стресиращо събитие в бъдеще, човек може да започне да се храни повече. Това се обяснява с увеличаване нивата на хормона грелин, който е известен още като хормона на глада. Съсредоточете се върху това, което правите, а не се притеснявайте за това, което предстои или което вече се е случило.

2. Забравяте да се храните. На фона на безкрайния списък със задачи, може би просто си казвате, че нямате време да ядете нещо и по този начин изпускате важни хранения през деня. Липсата на храна обаче може да забави метаболизма ви, както и да ви направи по-податливи на нездравословна храна след това. Ниските нива на кръвната захар също така могат да направят концентрацията и работата ви още по-трудни, отколкото обикновено. Когато се чувствате много 3. Емоционално хранене. Обикновено то се случва, когато сте прекалено податливи на емоциите и стресиращите ситуации в живота ви. Опитайте да не бъркате здравословното хранене с нездравословните емоции, които може би изпитвате в даден момент. Освен това не забравяйте, че полезната храна ще ви помогне да се справите по-лесно със стреса и негативните чувства.

4. Не се наспивате качествено. Не само, че имате нужда от качествен сън, за да се справите със стреса, но и осемте часа в непробудно състояние на денонощие ще ви предпазят от наддаване на тегло. Добрият сън насърчава здравословния метаболизъм, пречи на тялото да съхранява твърде много мазнини и увеличава самоконтрола.

5. Прекалявате с кофеина. Когато човек е стресиран, например има натоварени дни в работата, обикновено той посяга към тонизиращата сила на чаша кафе. Според скорошно проучване обаче консумацията на повече от пет или шест чаши кафе на ден насърчава надебеляването. Освен това, ако консумирате кофеинови напитки с много захар и сметана, лесно бихте могли да прехвърлите препоръчителния калориен прием.

6. Пропускате тренировка. Повечето хора нямат достатъчно време за всичко. Това обаче не трябва да бъде вашето извинение за това, че пропускате тренировките. Всъщност именно когато се чувствате стресирани, ще усетите много по-добре положителното влияние на упражненията. С тяхна помощ може да защитите себе си от тревожност и стрес. Разбира се, ползите от спорта върху фигурата, едва ли имат нужда от пояснение.