Човек сам трябва да избере пътя на вегетарианството или веганството. Преди той самият да почувства, че трябва да промени коренно начина си на хранене, едва ли каквато и да е причина би го убедила да направи подобно нещо. Ако вие самите не искате да спрете месото напълно, то поне може да се опитате да намалите неговия прием. Много хора решават да консумират по-малко месо, макар че не искат да стават вегетарианци. Ето какви са техните доводи:

1. Етичната гледна точка. Една от причините някои хора да намалят консумацията на месо е свързана с етиката. Ако ограничите приема на месни продукти, вие ще може да си позволите да си купувате по-рядко месо, но то ще бъде органично. Отглежданите животни на село, например, живеят много по-добър живот от останалите в големите ферми. Отнемането на живот е съвсем друга тема.

2. Цената. Ако намалите приема на месо, ще можете да си позволявате покупката на по-качествено месо. Ако купувате по-рядко определена храна, вие ще се съсредоточите върху нейното качество и няма да разчитате на по-голямо количество за същите пари. Това е гаранция, че ще консумирате по-здравословна храна. В случай, че държите на месото най-вече, защото е източник на протеин, трябва да знаете, че и в много растения се съдържа този полезен хранителен елемент. Това, например, са бобовите растения.

3. Околната среда. Отглеждането на животни като източник на месо също така има своята висока цена за околната среда. Ако подходящите терени се използват за отглеждане на съответните растителни култури, вместо за отглеждането на животни, много повече храна ще бъде произвеждана. Земни терени в развиващите се страни често се обезлесяват, за да може на това място да се отглежда едър рогат добитък. Това от своя страна има отрицателно въздействие върху околната среда – дървета са изгубени, а с тях и местообитанието на много животни и птици.

4. Здравето. Дори да не искате да се откажете от месото напълно, за вашето сърце ще бъде по-добре, ако консумирате по-малко количество месни продукти. В червеното месо има високо съдържание на наситени мазнини, освен това то се свързва с други сериозни здравни проблеми.

5. Намаляване на калориите. Ако се интересувате от приема си на калории, то намалете приема на месо. Растителните алтернативи обикновено са много по-нискокалорични. Освен това месото често се консумира с калорични сосове. Опитайте да ядете месо два-три пъти в седмицата, а през останалото време да се наслаждавате на вегетариански ястия.